Ezen az oldalon sütiket használunk. Tudj meg többet a adatvédelmi nyilatkozat a Légi Segédben
A Covid-19 vírusra hivatkozva törölt járatok 03.11. után valószínüleg nem jogosultak kártérítésre!

Hogyan érjük utol magunkat az időeltolódás miatt?

Január 7, 2020 Utazási tippek

Semmi sem fogható egy olyan kalandhoz, mint elutazni egy idegen, egzotikus országba. Igazából egyetlen dolog van igazán, ami bele ronthat a képbe, az pedig nem más, mint a “Jet lag”, vagyis, az időeltolódás. Épp ezért nagyon fontos, hogy tudj alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, s eleget aludni, hogy kipihent lehess!  

  

Hogyan alkalmazkodhatunk az új időzónákhoz egyszerűen, és segíthetünk szervezetünknek könnyebben elviselni a hosszú repülő utakat?  

  

Hagyd ki az alkoholt!  

  

Igen csábító a gondolata, hogy a felszállás után koccintsunk egy pohár borral vagy sörrel. Ám sajnos az alkohol dehidratál és fáradtságot okoz, ami megnehezíti az amúgy is időeltolódástól igénybe vett szervezetünket.  

  

Maradj hidratált amennyire csak tudsz! 

 

A száraz és magas nyomású repülőgép kabinokban könnyű dehidratálni, ami rettentően álmossá tesz. Elég víz fogyasztása mellett azonban mindez elkerülhető. Tehát győződj meg róla, hogy mindig van nálad egy palack víz! 

 

Állítsd be az ébresztődet! 

 

Amint kilépsz az ajtón kezdődhet a nyaralás! Csomagok bepakolva, a gép indul, te pedig kényelmesen hátra dőlhetsz a repülőben egy magazint olvasgatva. Álmodozás a pálmafákról és a csodálatos nyaralásról, ami vár rád. Előfordulhat, hogy bele is szenderülsz, ezért ne feledd, állíts mindig be egy ébresztőt, hogy még időben kapcsolj landolás előtt! 

 

 

Nyújtózz! 

 

A nyújtózkodás segít, hogy jobban érezd magad a repülőn, és kevésbé jár át a korlátozó kényelmetlen érzés. A keringésedet is jobban segíti, tehát gondoskodj róla, hogy mozogj is az utad során! 

 

Alakítsd át az alvási szokásaidat! 

 

Néhány nappal az utad előtt kezdj el felkészülni az utazási célod időviszonyaira! Ha késlelted vagy előbbre állítod a bioritmusod, az úti célod időzónájától függően, könnyebben fogsz majd alkalmazkodni a megváltozott időviszonyokhoz! 

 

Reggelizz, amikor landolsz! 

 

A szervezetünk hozzászokott, hogy bizonyos napszakokban étkezünk. Próbáld meg ezt kihasználni! Miután felkeltél az út vége felé, vagy megérkeztél a reptérre, reggelizz, még akkor is, ha nem vagy éhes, és ha az otthoni idő szerint éjszaka van.